loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
Pariya بازدید : 594 شنبه 1395/11/16 نظرات (0)

 

چرا بدن ما به روغن ماهی احتیاج دارد؟

 

انواع مختلفی از مکمل‌های غذایی در بازار وجود دارند که می‌توانند مزایای بسیاری داشته باشند. روغن ماهی یکی از این مکمل‌ها است که تقریباً برای همه افراد مفید است.

چه به دنبال افزایش عضلات و کاهش چربی باشید و چه به دنبال بهترین روش برای بهبود سلامتی، روغن ماهی مکملی است که باید به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

روغن ماهی برای چه چیزی مفید است؟

روغن ماهی نوعی اسید چرب است که از بافت‌ ماهی‌های چرب گرفته می‌شود. این روغن شامل اسید‌های چرب امگا ۳ از جمله ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) است. این‌ها اسیدهایی هستند که طی چند سال اخیر توجه دانشمندان را به خود جلب کرده‌اند.

به نظر می‌رسد افرادی که در رژیم غذایی خود میزان بالایی از ماهی‌های چرب را مصرف می‌کنند، دیگر نیازی به مکمل‌های روغن ماهی ندارند؛ اما به یاد داشته باشید که بسیاری از گونه‌های ماهی دارای میزان بالایی از جیوه هستند.

اگر سطح جیوه در بدن بالا برود باعث بروز مشکلاتی می‌شود؛ بنابراین بهترین روش برای رفع نیاز‌های خود، مصرف مکمل روغن ماهی و گاهی ماهی‌های چرب است.

مکمل‌های روغن ماهی طیف گسترده‌ای از مزایا را در بردارند. در ادامه به چند مزیت مهم این مکمل‌ها اشاره می‌کنیم:

۱- متعادل نگه‌داشتن سطح کلسترول بدن

مکمل روغن ماهی کلسترول خون را در سطح متعادلی نگه می‌دارد. خوردن ۳ تا ۶ گرم روغن ماهی در روز می‌تواند نسبت HDL به LDL را در بدن بهبود بخشد و همچنین تری اسیل گلیسرول بدن را در سطح متعادلی نگه دارد.

همراه با مصرف روغن ماهی، داشتن یک برنامه غذایی سرشار از میوه و سبزی، سلامت کلی شما را بهبود می‌بخشد.

۲- افزایش سلامت استخوان‌ها

با افزایش سن، به خصوص در زنانی که در حال ورود به سن یائسگی هستند و همچنین زنانی که سطح هورمون استروژن و پروژسترون در بدنشان استاندارد نیست، ممکن است استخوان‌ها نازک شود و پوکی استخوان را تجربه کنند.

تحقیقاتی در زمینه تأثیر استفاده طولانی‌مدت از اسید‌های چرب در تراکم استخوان و تعادل کلسیم در زنان یائسه انجام شد. طبق این تحقیق، زنانی که به اندازه کافی اسید چرب مصرف می‌کنند، استخوان‌های سالم‌تری دارند.

بهترین راه برای حفظ سلامت کلی استخوان‌ها مصرف کلسیم و همچنین مصرف روغن ماهی به طور منظم است.

همچنین مطمئن شوید که نسبت امگا ۳ به امگا ۶ در بدنتان متعادل باشد. مصرف زیاد امگا ۶ و مصرف کم امگا ۳ می‌تواند شما را در معرض خطر کاهش تراکم استخوان قرار دهد.

۳- احساس سرحال بودن و بهبود خلق‌وخو

تحقیقات نشان داده است که مصرف منظم روغن ماهی باعث سرحالی و بهبود خلق‌وخو می‌شود. رژیم غذایی بیشتر افراد حاوی غذاهای فراوری شده است که به اندازه کافی مغذی نیستند و در برخی موارد ممکن است باعث اختلالات خلقی مانند افسردگی و اضطراب شوند.

مصرف روغن ماهی سطح سروتونین بدن که به عنوان هورمون «احساس خوب» نامیده می‌شود را متعادل می‌کند. شما به طور معمول بعد از خوردن یک وعده غذایی غنی از کربوهیدرات احساس آرامش می‌کنید. این احساس به خاطر تولید سروتونین در بدن، پس از خوردن کربوهیدرات است. به همین دلیل افراد معمولاً در هنگام استرس، تمایل به خوردن غذاهای دارند که حاوی میزان زیادی کربوهیدرات هستند.

مصرف مکمل روغن ماهی باعث ترشح طبیعی سروتونین در بدن و در نتیجه کاهش استرس می‌شود.

همان‌طور که مشاهده کردید، روغن ماهی دارای مزایای زیادی است. روغن ماهی لزوماً به شما در ساخت عضله به طور مستقیم کمک نمی‌کند؛ اما به طور غیرمستقیم کیفیت تمرینات شما را افزایش می‌دهد. مهم‌تر از همه، روغن ماهی سلامت کلی شما را بهبود می‌بخشد و کلید موفقیت برای تمرین و ورزش طولانی است.

برگرفته از: bodybuilding - تهیه شده در سایت فوت و فن
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری