loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 1813 دوشنبه 1393/10/01 نظرات (1)

جداول وفقی

مقدمه

به همراه داشتن اسماء مبارک همچون اسامی و صفات باری تعالی و نام و القاب ائمه اطهار علیهم السلام یا نام برخی از فرشتگان، همچنین تلاوت و به همراه داشتن آیات قرآن و ادعیه می‌تواند حرز و پناهی باشد تا انسان از شرور محفوظ بماند.

فی‌المثل به همراه داشتن و اشتغال به ذکر «یا رزاق» اثر به سزایی در جلب ارزاق مادی و معنوی و برکت کیسه دارد. اذکار و ادعیه، مانند نور خورشید مایهٔ حیات و اسباب برکت‌اند. همچنان‌که عدسی و ذره‌بین، کانونی می‌سازد تا قدرت نور خورشید متراکم شده اثر مضاعفی داشته باشد قرار دادن آیات و اسماء متبرک، در کانونی جدولی که از آن به مربع وفقی یاد می‌شود موجب می‌شود اثر آن ذکر یا اسم متبرک دوچندان و گاهی صد چندان یا حتی هزاران برابر گردد.

تعریف مربع وفقی

در دانش ریاضی به مستطيلي كه هر چهار ضلع آن با هم برابر باشند مربع گفته می شود. همچنین سازگاری و موافقت بین دو چیز را در لغت وفق گویند.[1]

با توجه به آنچه گفته شد مربع وفقی جدولی است در اندازه‌های مختلف؛ این جدول به گونه‌ای از اعداد غیرتکراری پر شده ‌است که مجموع عددهای آن در هر ردیف افقی و عمودی و یا حتی در ردیف قطر آن نیز، عددی ثابت را نشان دهد.

کوچکترین جداول وفقی یا مربع‌های وفقی، جدول 3*3 است که می‌تواند تا جداول 100*100 نیز ادامه یابد.

جداول مثبت و جداول منفی

این جداول طی یک تقسیم‌بندی دیگر به جداول فرد و جداول زوج تقسیم می‌گردند. جداول فرد به جداولی گفته می‌شود که تعداد خانه‌های هر ضلع آن، عدد فرد باشد مثل مربع 3*3 یا 5*5 یا 7*7 اما جداولی که تعداد خانه‌های هر ضلع آن عددی زوج باشد را جداول زوجی می‌نامند مثل جدول 4*4 یا 6*6. جداول فردی بیشتر برای کارهای شوم و منفی استفاده می‌گردد مثل ایجاد نفرت میان دو نفر امّا جداول زوجی، اغلب خواص مثبت داشته و برای امور خوب از آن استفاده می‌شود.

درس اوّل ـ مربع وفقی 3*3

به این مربع از آن جهت که هر ضلع آن از سه خانه تشکیل شده است در اصطلاح مثلث گفته می‌شود این جدول مجموعاً دارای 9 خانه است که هر یک از این خانه‌ها را با اعدادی غیر تکراری به گونه‌ای پر می‌کنیم که اگر اعداد آن را از هر طرف جمع بسته شود یک عدد به دست آید.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط بنده خدا در تاریخ 1393/10/13 و 22:03 دقیقه ارسال شده است

جالب بود و جدید . ممنون
پاسخ : تشکر


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری