loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 651 یکشنبه 1394/03/03 نظرات (1)
بسم الله الرحمن الرحیم

∴ امام سجّاد علیه السّلام فرمودند:

حَقُّ سائِسِكَ بِالعِلمِ، التَّعظيمُ لَهُ و التَّوقيرُ لِمَجلِسِهِ و حُسنُ الاِستِماعِ إلَيهِ.

حق استاد تو اين است كه بزرگش دارى و محضرش را محترم شمارى و با دقّت به سخنانش گوش بسپارى.

علّامه حسن‌زاده‌ آملی نقل کرده‌اند: بنده حریم اساتید را بسیار، بسیار حفظ می‌کردم. سعی می‌کردم در حضور استاد به دیوار تکیه ندهم، چهار زانو بنشینم، حرفی را زیاد تکرار نکنم، چون ‌و چرا نمی‌کردم که مبادا سبب رنجش استاد شود.

جزوه 1 جزوه 2 جزوه 3 جزوه 4 جزوه 5 جزوه 6 جزوه 7  
 

ارتباط با ما: fahadan.org@gmail.com

موفق باشید...

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط مجید صادقیان در تاریخ 1394/03/29 و 1:16 دقیقه ارسال شده است

سلام استاد خسته نباشید
استاد من دانشجوی دانشگاه آزاد لنجان هستم که باهاتون درس وصیت نامه امام را دارم
استاد من نقد نمی کنم مقالهاتونا به دو دلیل اول اینکه من اگه نقد کنم احتمال این که فردا بیبینم بهم صفر دادید زیاده و دوم این که من امتحان ذخیره بازیابی اطلاعات دارم وقت نمی کنم براتون یه نقد درست و حسابی بنویسم
ولی نظرم را میگم که امیدوارم ناراحتتون نکنم.

((آخونده بالا منبر داشت میگفت اگه بچتون روی فرش ادرار کرد اون قسمت از فرش را ببرید بندازید بره رفت خونه دید قسمتی از فرش نیست به زنش گفت زن فرش چی شده زنش گفت خودت گفتی اگه بچه ادرار کرد اون قسمتا ببرید منم بریدم و آخوند در جواب گفت من این را برای مردم گفتم نه برای خودمون))
استاد شاید این جک را شنیده باشید وقتی مقاله هاتونا می خوندم دقیقا یاد این جک افتادم کارهایی که خودمان حاضر نیستیم انجام بدهیم اما از دیگران انتظار داریم آن ها را انجام بدهند البته این فقط برای ما مسلمونا نیست من وقتی درباره دیگر ادیان هم تحقیق میکردم کلا تند رو های دینی که خیلی هم خودشونا فروتن و روشن فکر میدونند اینجوریند (( قصد توهین ندارم ولی حقیقته)) ما انتظار داریم همه به اسلام و پیامبر و قرآن احترام بگذارند درصورتی که خودمون هرچی خواستیم به ادیان دیگه توهین میکنیم.
دوست داریم همه به خودمون و ناموسمون احترام بگذارند ولی به هر نحوی شده اگه کسی باهامون اختلاف فکری داشت حتما به خودش و ناموسش توهین میکنیم. هر دینی را با چهار تا کتاب که تو همین دوساله نوشته شده اون از طرف دشمناشون زیر سوال میبریم و از اون کتابا به عنوان منبع یاد میکنیم. شخصیت های بزرگ ادیان دیگه را با اسم کوچک نام میبریم و از لقب هایشان استقاده نمی کنیم ولی انتظار داریم اگر کسی خواست از پیامبر یا حضرت علی یاد کند حتما بنویسد پیامبر (ص) یا مثلا علی (ع) .
اگر کسی با هامون موافق بود و در یک خط با ما حرکت میکرد او را انسانی خوب می دانیم و اگر کسی باهامون مخالف بود او حتما اهل جهنم است و باید از او دوری کنیم.
فکر میکنیم مسلمانان شیعه که خودمان باشیم بر حق هستیم و همه ادیان دیگر باطل اند
فقط آنچه را که به نفع دولت کشورمان هست از قرآن بیان میکنیم و نه همه قرآن را
به عده ای انسان که فقط در رشته علوم دینی درس خوانده اند و مدرک دارند اولیا خدا میگوییم و هر آنچه انان میگویند را قبول میکنیم
استاد جمله ای بسیار زیبا در جایی خواندم که اجازه ندارم منبع را اعلام کنم ولی جمله را براتون مینویسم شما هم روی آن فکر کنید.
(( پیوسته از خدا میگویند ،برای نافع خودشان، خدایی که کسی او را ندیده و صدایش را نشنیده و وجودش را درک نکرده و چه ساده اندیشند انان که به حرف عده ای انسان از خدا باور دارند آنان کسانی هستند که همیشه در سختی و عذاب جهل میسوزند و آن را بر حکمت کسی که حکمتش از آسایش و رفاهی که تو بینی برای تو بیشتر است میگذارند))
استاد امروز در کشور ما کسانی اعدام میشنود فقط به خاطر عقیده هاشون و کسی هم نمی توند کاری کند فقط به خاطر این که سپری به نام دین جلوی همه انسان ها قرار دارد
یه خاطره تلخ براتون بگم و متنم را تمام کنم:
چند وقت پیش مطلع شدم برای یکی از زندانی های عقیدتی حکم اعدام بریدند این بنده خدا یه دختر 5 ساله داشت همسرش داشت التماس میکرد که ببخشندش فردای اون روز کسی را دیدم که داشت دختری را نصیحت میکرد و از او می خواست تا روسریش را جلوتر بکشد مسئله را با او مطرح کردم او گفت حتما کاری کرده که می خواهند اعدامش کنند به او گوش زد کردم که زندانی عقیدتی یعنی کسی که به خاطر عقیده و نظرش در زندان است و جرمی مرتکب نشده است از او پرسیدم کدام یک از این دو واجب تر است نجات جان یک انسان یا پنهان کردن موی دختران؟؟
جواب او حتی ارزش نوشتن را هم ندارد
ولی خدایی که موی پنهان بودن موی زن را به جان یک انسان ترجیح دهد خدای زیبایی نیست....
متاسفانه 99% از تند رو هایی دینی ما نیز چنین بینشی از خدا دارند
خدایی که حق میدهد به نوامیس مردم اسید بپاشند
خدایی که حق می دهد انسان هایی را به خاطر گفته هایشان اعدام کنند
خدایی که حق می دهد در خیابان جلوی ناموس مردم را بگیرند و او را کتک بزنند به خاطر نوع پوشش او
خدایی که حق میدهد تو فکر کنی بهتر از بقیه هستی
خدایی که حق میدهد انسانیت را فدای دین کنی
آخر این چه خدایست که خود نمی تواند از دین خود دفاع کند و نیاز مند انسان هاست؟؟؟؟
به هر حال هر کسی نظری دارد ولی انسانیت فقط یک معنی دارد
اما تو کشور ما از نمونه چینی اون استفاده میکنند که به درد نمی خورد شکلک

امید وارم ناراحت نشده باشید و پوزش می طلبم که خیلی طولانی شد و وقتتون را گرفتم
مجید صادقیان
932004604


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری