loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
YJC بازدید : 961 دوشنبه 1395/10/20 نظرات (0)

در صورت داشتن این علایم پوستی مشکوک به تیروئید هستید

محمد رضوانی متخصص پوست و مو بیان کرد: یک دسته از اختلالات تیروئیدی که عدد هورمون تیروئید به واسطه آن‌ها تغییر نمی‌کند مانند بزرگ شدن ساده این غده یا گره تیروئیدی مشکلی در پوست و مو ایجاد نمی‌کنند.

این متخصص پوست و مو گفت: از بارز‌ترین نشانه کم کاری تیروئید می‌توان به خشک شدن پوست اشاره کرد. انجام آزمایش تیروئید در افرادی که با خشکی اکتسابی پوست مواجه می‌شوند، ضروری است و درمان این عارضه سبب بهبود وضعیت پوستی آن‌ها می‌شود.

رضوانی با بیان اینکه کم کاری تیروئید سبب کاهش تعریق و پرکاری تیروئید سبب افزایش تعریق می‌شود، افزود: این پرعرقی در تمام بدن اتفاق می‌افتد؛ فقدان تحمل نسبت به گرما و سرما یکی از علایم کم کاری و پرکاری تیروئید محسوب می‌شود و مبتلایان به کم کاری تیروئید نسبت به سرما و پرکاری تیروئید به گرما حساس هستند.

وی تاکید کرد: در پرکاری تیروئید تیرگی دور چشم نیز مشاهده می‌شود، همچنین مبتلایان به کم کاری و پر کاری تیروئید هر دو ممکن است دچار خارش و کهیر پوست شوند که البته این خارش بیشتر در کم کاری تیروئید بروز پیدا می‌کند.

رضوانی یادآور شد: ریزش مو، موی زائد و اختلالات هورمونی نیز از دیگر نشانه‌های کم کاری و پرکاری تیروئید است، همچنین کم کاری تیروئید سبب سفید شدن و کاهش رشد ناخن و پرکاری آن منجر به افزایش رشد ناخن می‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری